Pay and Cross 1/9-13

Det var inte den mest lyckade Pay and Crossen, men lilla Winston skötte sig ändå bra!
 
Kom till stallet vid sju tiden, och hämtade in Winston. Borstade och fixade ordning honom.
Jag hade anmält mig till en 60 och en 70 klass.
 
Vi hade gått banan och ridit fram. Han var pigg och lyssnade riktigt bra fö skänkeln.
Vi fick startsignal. Vi hoppade alla hinder, och var på väg mot det näst sista. Det var en bank.
Winston och jag kom mot banken  i ett ganska högt tempo. Jag försökte bromsa men han inte växla ner. W hann inte lyfta ordentligt på frambenen och stupade. Han gled på fambenen och jag åkte av. Han reste sig upp och jag satt där på banken med tränset i knät! Haha, tycker så synd om ponnyn men kan sammtidigt inte låta bli att fnissa till åt bilderna! ;)
 
 
Jag ville därför inte starta 7 men startade 60 klassen igen. Och då nollade vi! Han var rikigt fin, framme för skänkeln och hoppade fint! Han tvekade lite mot banken, bröt av men jag la bara till skänkeln lite så började han galoppera och skuttade snällt upp för banken, och vi kunde hoppa sista hindret felfritt!
 
Jag är nöjd även om jag spottade ut grus ur munnen och W rev upp gamla sår på nosen.. :/ :) Han fick en massa beröm efter att ha hoppat ner för banken och man såg att han spetsade öroen och ökade lite! Det ä det hät han tycker är kul!...
 
Någonting har hänt just nu så jag kan inte ladda upp bilderna i detta inlägg, så därför kommer dom senare..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0