Varför startade jag en blogg? Jo...

Jag startade inte ryttarencajsa.blogg.se för att börja blogga för HorseSpot eller få X antal besökare varje dag eller få så mycket kommentarer som möjligt! Jag vill helt ärligt talat inte börja blogga för HorseSpot! Jag vill bara ha en blogg där jag kan få skriva av mig, skriva om min vardag o.s.v! Jag sattsar inte på något stort! Jag sattsar inte på någonting med min blogg! (Förutom att tappa ALLA mina läsare!) Man behöver inte blogga för HorseSpot för att det ska vara en bra blogg!


Jag har ju inte visat mitt ansikte på denna blogg tydligt så man ser hur jag ser ut, för det tycker jag inte spelar någon roll, känner inget behov av att visa mitt ansikte än så länge, och tror jag väntar med det ett litet tag till! Det känns som om jag kommer visa mitt ansikte så kommer några av dom som kikat in på bloggen i stort sätt varje dag, inte klicka in på den alls längre!


Kommentarer... Jag blir alltid lika spänd när jag ser att en ny kommentar väntar! Men inte av någon "glad" spänning i kroppen, utan jag är mest nerös för att det ska vara en elak kommentar! Jag har inte fått det än, men det känns om jag kommer få en om jag tillexempel visar mitt ansikte! Att det skulle typ stå: "Vad ful du är!" Eller något liknande! Därför gör mig dom glada, posetiva kommentarerna glad mig jätte glad! T.ex. när någon har bara skrivit att "vad fin blogg du har!" gör mig riktigt glad, och det känns som om jag har lyckats fastän jag inte satsat på något stort! Så tack till alla dom fina kommentarerna jag fått! Det värmer i mitt hjärta!

Min statistik har aldrig varit riktigt hög på min blogg! Inte så hög som på många av mina kompisars bloggar! Men bryr jag mig om de? Nej! Jag kör mitt eget lilla race, med mig egen blogg!
Jag tror inte att man ska jämföra sig så mycket med andra! Man ska självklart bry sig om andra, men när det gäller bloggar, InstaGram och liknade sociala medier så tror jag att det aldrig är bra att jämföra sig med alla! Varför alltid försöka vara bättre än någon annan? Varför inte låta dom ha fler följare än du själv? Det betyder inte att dom är bättre än dig! Bli bara inte avundsjuk! För jag lovar dig, det finns något personen avundsjuk på dig för!




Det blev ju inte bara om varför jag startade min blogg! Men jag kände att jag behövde skriva det också!
Det jag ville få ut av inlägget var: "Jag startade inte min blogg för att bli en profsbloggare! Jag startade min blogg för att ha roligt!"


Kommentarer
Postat av: Alva

Så fint sagt👍

2013-05-15 @ 21:07:07
Postat av: Nina Edfors

Vad klok du är Cajsa! Kul att du startat en blogg för att skriva av dig! Hästar är ju det bästa som finns och det finns ju hur mycket som helst att skriva om dessa fantastiska varelser. Jag ser fram emot att läsa fler inlägg :)

2013-05-16 @ 00:10:57
Postat av: Daniela

Vilken härlig bild, haha! Har du fotat?

2013-05-17 @ 19:03:59
URL: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0