Stark, seg och envis!

Hejsan! Idag red jag ju Tontan! Det var ett tag sen sist. Men det gick bra. Hon hade inte gjort så mycket under veckan, utan mest tömskörts!
Vi började med att skritta ner till en liten sjö, då vädret var så fint! På stigen/vägen dit ner så skritt-jobbade jag henne lite. Jobbade henne i form, öka minska lite. Vilket jag tror hon behöver!
Sen gick vi upp på volten en stund för att känna av henne lite. Tontan var stark, seg och envis! Men tillslut lossnade hon och var ganska fin! Vi galopperde inte så mycket, utan tog oss bara några galopper och nöjde oss sedan! Vi red inte så länge heller utan bara i ca 35 minuter. Men när vi kom in var hon ändå svettig, och trött. Haha, den där damen har inte bästa kondisen! Men jag är nöjd och glad efter vårt ridpass!
Tontan hade fått nytt, snyggt, lackat träns! Så här söt var hon i det!<333
 
 
Jag ska rida Tontan på onsdag och torsdag också. För att trimma lite extra! ;)
Hej då! :D
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Söt häst :)

2013-05-06 @ 16:30:13
URL: http://fawila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0