Som att rida en pinne...

Ja, Tontan var, som rubriken säger, stev och motillig som en pinne att rida idag!
Men vi började med att skritta bort till sjön, fram och tillbaka. Då var Tontan lugn och fin. Lyssnade och var lugn! Men sen när vi skulle vända så började hon trav, och sedan galoppera! Sen fick jag inte stopp på den lille filuren! ;)
Sen gick vi upp till paddocken för att rida där en liten stund. Jag började att jogga igång henne, och sen tog mamma över. Mamma är så pass kort att hon kan rida Tontan, vilket ju är väldigt bra då Tontan kan vara lite dum ibland!
Mamma började med att försöka få henne att gå i form. Men Tontan var stel, envis! Lydde inte det minsta! Tillslut gick det någolunda bra, och mamma fattade en galopp. Då sprang Tontan antingen iväg eller så backade hon!
Efter en stund så fick jag hoppa upp. Det gick ganska bra, och Tontan slutade envisas så mycket!
Hon var inte så rolig att rida rida idag, och imorgon när jag ska rida henne så ska vi pröva ett annat bett en vad hon har. Då tänkte vi också hoppa några spång! ;)
Men nu hinner jag inte skriva mer! För nu ska jag in i duschen, för att sedan göra lite läxa!
 
Hej då!
 
 
 
Ps. Om någon undrar varför jag rider Tontan så här mitt på dagen, så det för att jag har lov!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0