Ridit på den lilla fina!

 
Hejsan!
Idag har jag ridit en tjejs ponny Mac, som står på ridskolan. Han är dock privathäst.
Mac är en brun C-ponny valack född -98.
Han är super snäll, och en perfekt hopp ponny! Själv kan jag tycka att han kan vara lite feg när man rider ut.
 
Jag pysslade om Mac ordentligen innan jag satt upp. Vi började skritta fram på slingan, som den heter, sen travade jag fram lite på en bra grusväg. Sen kommer det två "stor" uppförsbackar som vi galopperade lite lugnt upp för. Han var lite pigg, men inte så farligt!
Sen skrittade vi upp för en långa halv "brant" backe, fast vi tog bara halv för den är så lång. Sen skrittade vi hemåt.
Där hemma pysslade jag om Mac lite extra, och släppte sendan ut honom i hagen.
Detgick jätte bra, och det är alltid lika kul att rida lille Mac!
Tack för att jag fick rida din fina lilla häst Luana! Det är bara säga till om du vill ha hjälp fler gånger!
 Haha! xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0