Hej igen!

Hej!
Hoppas ni förlåter mig för den frånvaro jag hade,
men det fanns ju varken en dator eller intenet på landet!
Jag mår bra, och hoppas ni mår bra också! Jag har haft
en toppen helj med släkt och kaniner!
Lill-stugan på ladet!
 
 
Igår (söndag) red jag Tontan.
Vi började med att skritta ner till sjön. Det var en pigg Tontan, som böjade trava på hem vägen.
Sedan tog jag tyglarna och gick upp på i paddocken. Direkt när jag tog tygeln så sökte sig Tontan neråt!
Hon var super fin, och lätt i handen! Det kan ha berott på att jag hade ett rakt bett på henne då!
För hon brukar ha ett tredelat på sig annars! Men vad vet jag! ;) 
Sen började vi trava över lite bommar, galopper lite. Och sen la
mamma upp ett litet kryss. Tontan som brukar tveka,
hoppade som ingenting och tyckte det var lågt och hoppade därför
tre meter ovanför hindret! ;)
Mamma höjde och till slut låg hindret på ca 60-65 cm skulle jag tro.
Tontan hoppade så fin och snält! Och stannade inte en ända gång!
 
(För er som inte vet har vi haft problem i hoppningen då Tontan inte alls ville hoppa!)
Det gick jätte bra, och det var kanske det bäst ridpasset jag någonsin ridit!
 
Innan vi åkte hem från ladet så åkte vi förbi Hööks! Och där shoppa jag ett par ridstrumpor, en väst(inte en säkerhetsväst!) och en huva, som Tontan fick ha på sig!
Så här fin blev hon i den!
Och så här ser det ut att sitta på Tontan!
 
Nu ska jag kankse ut och sola lite i det fin vädret, och sedan ska jag rida i träningsgruppen!
Kommer ett inlägg om hur det gick och så lite senare ikväll!
 
Hej då! Så hörs vi sen! <3

Kommentarer
Postat av: Annika

Fin ponny :)

2013-05-20 @ 19:04:54
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Anna

Vilken fin ponny vi har - och en ännu finare medryttare :)

2013-05-27 @ 12:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0