Hopptävling 8/6-13

Hej, idag hopptävlade jag Tontan på ridskolan! Det gick inte alls bra i första klassen, men sen i andra gick et jätte bra!
 
Jag hoppade på samma höjd två gånger, alltså 60 cm två gånger! Det gick ur usellet i första klassen, men i andra klassen gick det VÄLDIGT mycket bättre! I första klassen så hoppade hon hinder nummer 1 jätte bra, något "seg". Sen skulle man vända snätt igenom jääätte snäft! Och då pep T åt sidan och ville inte hoppa! Jag gjorde en volt och kom på igen, men T stannade och jag höll på att flyga av! Jag styrde på det igen och då hoppde hon! Sen kom man på en konstig både, och då hade hon fel galopp och då stannade hon, och jag gled av! Haha, det ser säkert jätte roligt ut på filmen! Kan försöka ladda upp filmen på typ VideoFyMe! Så får ni se!
 
Och mellan andra klassen, var vi båda svettiga och trötta! Men det var bara att köra på! Jag hämtade ett lite längre spö, drack lite vatten och sen hoppade jag jag några språng på oxern för att hon inte skulle fortsätta att stanna!  Hon stannad en gång på framridningen, och sen hoppade hon!
Sen när vi kom ut på banan hade vi ett högre tempo, men mer kontroll! Och då nollade vi!!! Var så sjukt glad över att först ramlat av första klassen och nu nollat!! Det kanske låter fånigt, men jag sitter fortfarande och ler! :D 
Så som ni kanske förstår så är jag väldigt glad!
Sen när vi kom hem var T jätte svettig, och därför spolade jag av henne. Vilket hon för en gång skull uppskattade!! ;)
Sen fick hon komma ut i hagen och beta sig ännu tjockare! ;)
 
Vi hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!! Super fin blogg!!! Vi har VECKANS BLOGG på våran blogg!! Skulle betyda så mycket om du var med!
Ps: inlägget är ganska långt ner!!
Kram TF

2013-06-09 @ 09:56:42
URL: http://teamfour.horseworld.se
Postat av: Anna Widhagen Ahlin

Galet bra ridet Cajsa! Ni var verkligen värda den där rosetten!!

2013-06-25 @ 21:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0