TONTAN 14 JULI

När jag skulle hämta in Tontan, för att rida henne så hittade jag hästarna först inte i hagen! Jag sprang runt, och tillslut hittade jag henne!


Vi tog in och borstade henne, tränsade och gick ut för att fota lite innan vi skulle rida! Så mamma fick fota mig och T en liten stund.
Sen gick vi in till stallet igen och sadlade och jag satt upp.

Mamma bestämde att vi skulle rida över galopp-bommar, och räkna lite galopp-språng.

Jag skrittade fram en längre stund, med lite skrittjobb. T var fin, men lite seg! Sen började jag trava. T var fortfarande lite seg, men fin i formen! Jag travade över lite bommar. Red volter, halter och lite över gångar från skritt till trav.


Fattade någon galopp, och sedan började vi galopper över bommar.
Först gick det inte jätte bra, men det gick bättre och bättre!
Vi övade på av få in så många galopp-språng som möjligt, och sen så några som möjligt! Det gick rätt bra tillslut, och galoppbommar är något både T och jag behöver träna på!


VIKTIG INFO!!!
Idag åker jag och min familj till Gnesta, min mormor och morfar bygger sommarstuga där(jag kanske redan sagt det idag..?), och vi ska iallafall sova där i två nätter, så jag kommer INTE blogga imorgon!!! Bara så att ni vet! KANSKE gör ett tidsinställt inlägg, men tror inte jag hinner de!


Vi hörs om ett tag iallafall!❤


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni var jättefina idag! Bra övning som ni fixade galant :)

2013-07-14 @ 19:23:42
Postat av: Anna

Det var jag som skrev det där!! :) / Anna

2013-07-14 @ 19:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0