Bortskämda ungar och för snälla föräldrar

En tanke som slog mig, och kanske har gjort det ganska många gånger! Är att barn som har egen ponny, OFTA (absolut inte alltid!!) blir väldigt bortskämda, får allt dom pekar på, är otrevliga, inte tacksamma för det dom har utan ska abra ha mer hela tiden! Och i vissa fall väldigt taskiga!!
På ridskolan jag rider på är det många unga som har egen häst, och där Tontan står är det ju bara privathästar. Och man märker på vissa, (jag menar inte att det är bara på ridskolan, utan bara allmänt!!) att dom inte alltid är så trevliga i alla situationer!
 
Och på tävling märkar man det speciellt! Barnen ryter åt mammorna för att dom tagit fel schabrak, eller för att dom inte gjort det ena och det andra!
Men det beror nog också på att föräldrarna är lite "för snälla", om man utrycka det så! Dom gör allt åt sina barn, medans barnen bara rider hästarna! Haha, tror ni fattar vad jag menar!
Min mamma har aldrig gjort allt åt mig. Jag har fått gjort ordning min häst själv, sedan jag började rida! Såklart hon hjälpt mig, och särskillt på tävlingar då hon hjälpt till ganska mycket! Men då har det ofta varit stressigt och så.
 
Men jag har nästan alltid fått tagigt mig själv till stallet, jag har själv fått ställa klockan när jag ska upp till tävlingarna! Och jag GÅTT 7, ibland klockan 6 på morgonen till stallet på vinetern i snöstorm, för att tävla eller bara följa med någon annan när dom ska tävla!! Då har inte fått någon skujss till stallet, här inte!! 
Mamma kanske har varit sträng, och jag kanske har fått tagit den hårda vägen dit jag är idag! Men jag är stolt över den jag är idag! Jag är snäll och tänker på andra iallafall! Och faktiskt inte ett dugg bortskämd, jag rider en tjock medryttarponny som hoppar max 80 och springer knappt i form hela ridpasset! Hahah. Det skulle inte jag kalla bortskämd, om man gämför med privat hästarna som springer L:A dressyr och P90 Fälttävlan!
Om ni tycker att jag är bortskämd, så får ni gärna berätta varför! :)
 
Förlåt stavfel och konstiga meningar, men jag suger på att stava! Hehe..
Bild från 2008, när jag red Pierre på ridskolan. Tiden bara rinner iväg!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny Pettersson

Håller verkligen med dig Cajsa! :)

2013-07-23 @ 22:37:21
URL: http://fannypettersson.blogg.se
Postat av: Fanny

Skrev fel blogg :)

2013-07-23 @ 22:37:55
URL: http://fannypettersson.horseworld.se
Postat av: Amanda!

Alla har inte medryttarponnyer heller, alla har inte råd att rida! Du är kanske inte så bortskämd, enligt dig, men tänk efter? Kan alla rida? Nä, bara för att man inte har en häst som går i form, så kanske man inte är bortskämd?
Inget illa ment, men bara så du tänker på det! :)
Jag rider också en liten tjockis ponny som aldrig gick och trava på, nu hoppar han hinder som ligger på 80!

Lycka till och bra skrivet! :)

2013-07-26 @ 22:25:04
URL: http://amandazarmen.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0