Winston och Tontan

Red ju Winston igår, och kände inte för att blogga just då.
 
Vi skulle ha markarbete i tävlingsgruppen, men det slutade med att vi hoppade typ 90 cm hinder! xD
#TheTypcalFia
 
Vi red fram själv(som vi alltid gör) och började sedan trava över lite kavalettibommar. Blev något stora steg för W, så han började nästan galoppera, ja, det blev väldigt konstigt för lille W iallafall!
Eftersom så började vi komma mot två små "hinder" på en båge, viket gjorde att vi fick öva på att byta galopp!
 
 
Sen tyckte Fia att vi skulle hoppa ett enskillt hinder. Så vi kom i höger varv på hindret och svängde sedan ut i höger varv så att vi bytte galopp över hindet.
Det gick riktigt bra och jag var nöjd över min lilla fina!
 
 

Red Tontan idag också. Fick för mig att jag skulle rida barbacka, så det var just det jag gjorde! ;)
Som framskrittning red vi ner till sjön. Sen gick vi upp i paddocken och travde fram. Galopperade lite, och skuttade sedan över ett lite "hinder" på ca 3 cm.
 
T var pigg och glad, men sammtidigt jätte fin! Hon är alltid jätte lätt och fin i handen när jag rider barbacka, jag behöver endast ta tygeln så kröker hon på nacken! ;D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0