♡Tontan söndagen den 18 augusti♡

Ägare Anna frågade om jag ville rida Tontan idag, så jag tackade såklart ja!

Skrittade först ut en sväng på vägen man åker till Tontan. Sedan red vi lite på volten.

Travade fram på volten i höger varv, och när vi kom till den öppna delen så tryckte jag lite med yttreskänleln, för att hon inte skulle "glida" ut till mitten så mycket! Men hon lyssnade inte, så jag tryckte till lite till, men hon lyssnade inte! Hon bara går emot skänken-man kan nästan sitta och sparka med den och det är som om hon inte förstår!! Knas ponny..

Lite galopp vilket gick jätte bra!! (y) Låg och fin i formen, lugnt och fint tempo!

Red igenom LC:1 an men fick avbryta efter fösta galoppvolten, så hon blev så väldigt taggad och bara släng travade!

Travade efter hand av, och det slutade med att jag ridit i ca 35 min.


Blöt Tontan!
↓↓


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0