Läger dag 1

Fick först välj häst och då valde jag Winston-såklart!
Fick gå ner och hämtade honom i hagen, kom tillbaka och så hade vi en lite samling innan vi skulle börja rida.
Pratade om vad vi skulle göra under veckan och alla tiden och så!

Sedan började vi rida, skrittade fram rätt så läge och sedan skulle vi börja trava. Jag bara tog tygeln och Winston gick i form direkt! Fick typ en chock! Ponnyn som aldrig går i form, kröker på nacken bara jag tog i tygel! Haha, men det var inte något konstigt eller så! Inget nytt bett, utan bara att jag har ridit så mycket på yttertygeln på Tontan och då gjorde jag det automatiskt på Winston också! Och sprang ponny i form hela passet! (y)

Galopperade fram och började så småningom att hoppa en serie på kanske fem hinder. Det blev konstigt avstånd för Winston, så just där gick det inte så bra!
Men sen när vi började hoppa på mer enkel hinder gick det bättre och bättre!

Riktigt nöjd med min lilla polle idag! Ch imorgon ska vi hoppa terräng på terrängbanan! Det ska bli kul! Ska försöka få med någon att fota då också. Men vi får se. Troligen inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0