Läger dag 5 (och Tontan!)

Hej, förlåt för att jag inte har bloggat alls bra denna vecka! Men det har varit mycket nu!
 
Jag har ridit Tontan två dagar, och så på lägret sista dagen i fedags. Så jag tänkte skriva lite kort om alla tre ridpassen!
 
 
Lägret sista dagen på Winston:
Igår skulle vi rida dressyr, hoppning och terräng på samma dag för att känna hur det kändes och hur jobbigt det faktiskt var!
Dressyren: Det kändes sämst på framridningen! Han var allt annat en sammarbetsvillig och ville inte jobba! Han var spännd och supeer stark! Kanske var det för att vi red fram ute, för när vi kom in i ridhuset så slappnade han av och var super fin!!
Vi red igenom LC:1 som om vi hade gjort det tusen gånger! Fast en det var våran första! Hehe..
Vi fick riktigt bra omdömme av dommare Sirpa! (En av ridlärarna på ridskolan bara!)
 
Hoppningen: Hoppade ca 70 cm i banhoppningen, för att käre lille Winston skulle orkar! Haha.
Vi orkade inte hålla på att bygga fram en framhopnningsbana, så vi hoppade fram på ett:an och två:an innen på banan istället! Hoppade bara två språng, sen tyckte både min ridlärare och jag att det räkte då det gick så väldigt bra!
Hoppade banan med 0 fel! Världens bäst ponnyär han!
 
Terrängen: Hoppade ca 60-80 hinder nere på terrängbanan. Blev ett stopp där nere, då det var dëtt hinder vi skulle oppa som vi aldrig hoppat förr! Men han skötte sig galant och jag var RIKTIGT nöjd med rundan! Eller dagen kanske man tillochmed ska säga!!
 
 
 

Tontan igår:
Red på ängen bakom stallet som man nu får rida på! Perfect att galoppträna på! Så det var just percis det vi gjorde. Vi galopptränade genom att öka och minska galoppen, men kasnke framförallt hålla igång galoppen! Och det visade sig att Tontan faktiskt har rätt så bra kondis! Det är bara lite mer muskler som fattas! ;)
 
Tontan idag:
Åkte upp med Tea till stallet.
Tog det lite lugnare idag eftersom hon fick jobba lite mer går. Rikigt fin Tonto som var både lydig och duktig! Jobbade inte på något speciellt.
 
Efter vi hade ridit så frågade Tea om jag ville åka på SM i Dressyr i Vallentuna. Och det fick jag så, jag packade ner kameran och så åkte vi till Vallentuna! ;) Bilderna jag fotade kommer upp imorgon! Så håll utkik för faktiskt rätt fina bilder!
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0